Na mijn moeizame rit van dinsdag reed ik donderdagmorgen bijna met mijn Strada tegen de deur van de parkeergarage op mijn werk. Ondanks ontvetten en opschuren deden mijn remmen het toch niet goed meer.
De Teflon is klaarblijkelijk in de remschoenen getrokken. Ik reed de helling af om de parkeergarage in te gaan en moest de hak van mijn schoen als rem op de straat gebruiken om niet tegen de deur te knallen. Op zijn Flintstones zeg maar....
Gelukkig had ik wél schoenen aan... |
Stilleven met veerpoot en gereedschap |
De oude remschoenen waren flink verglaasd |
Vervangen van de remschoenen was eigenlijk een redelijk makkelijk klusje, sneller gedaan dan ik tevoren had verwacht.
Een paar beschadigingen aan Tante's neus, opgelopen bij vervelende drempels en randjes, heb ik ook nog netjes geplamuurd en in RAL-1023 geel bijgewerkt zodat daar ook niets meer van te zien is.
Binnen de cirkel zat de beschadiging; niet meer te zien! |
Geen idee waar dat nu weer gebeurd is... |
Erwin en Tante Lies
Voor wat betreft die laatste foto; ik weet precies waar en wanneer dat is gebeurd.
BeantwoordenVerwijderenBij de HSL rit. In Delft tegen een liggend wit-rood gestreept verkeersbord aangereden. Ik heb namelijk exact hetzelfde schade, ook rechts voor het wiel een door-en-door scheur ...
En het staat nog op film ook, 01:20, zie:
https://www.youtube.com/watch?v=iy_DxkUmomg&t=1s
Dat is kras, dat ziet er inderdaad erg aannemelijk uit.
VerwijderenErwin, hoe lang nog voordat je professionele velomobiel-reparatiecursussen gaat aanbieden à la de Wereldfietser reparatiecursussen van Marten Gerritsen van M-gineering? De mannen van Vm.nl hebben er geen tijd voor, dus: gat in de markt. Dat lamineren kan niet zo moeilijk zijn, dat heb ik Daniel Fenn een keer voor zien doen in Rütenbrock. Er gaat hars in en een omgevallen flesje bier. Aangezien je ook verstand hebt van bier, gaat dat helemaal goedkomen.
BeantwoordenVerwijderenBeetje lastig dat ik dat dan in mijn voortuintje moet doen....
VerwijderenMooi werk Erwin! Zelf ben ik ook bezig geweest zaterdag, veerpoten eruit, remheveltjes schoonmaken en beetje smeren, de trommels ook gelijk even schoongemaakt. Iets bewerkelijker dan bij de Strada, maar met geduld komt alles goed.
BeantwoordenVerwijderenDat lamineer karweitje ga je ook prima zelf kunnen doen, niets moeilijks aan, zoals je weet heb ik dat ondertussen ook meer dan eens gedaan.
Succes!
Groeten, Adri.
Kom het hier maar doen in verwarmde garage, biertje staat in de koeling.
BeantwoordenVerwijderenDank voor het aanbod, maar omdat het ook 24 uur moet uitharden doe ik het toch maar thuis.
VerwijderenVooral de binnenkant van de wielkast waar ongeveer de cirkel staat is erg belangrijk omdat daar de remkrachten op komen.
BeantwoordenVerwijderenMaar zoals Adri al aangeeft, vanaf de binnenkant lamineren is zeker niet moeilijk.
Ik gebruik altijd paclan-folie uit de keuken om de lucht uit de hars te drukken en een glad eindresultaat te boeken. Dat kun je na het uitharden er zo weer afscheuren en maakt dat je zelfs geen handschoenen nodig hebt!
Wat heb je voor gele verf gebruikt? Een spuitbus?
Mvg Mick
Ja. Ik heb een spuitbus met gele verf in de juiste tint en glans laten vullen.
VerwijderenKarakter, top!
VerwijderenEn zeg nu zelf, die verhalen "Ik ben met Catootje (lees: auto) naar de botermarkt (lees: vm.nl) geweest" die kennen we nu wel een keer toch?!
suc6!