woensdag 7 februari 2018

Ruitenwisser op de deelbare kap.

Evenals op de Sinnerkap heb ik nu ook op de deelbare kap van velomobielonderdelen.nl een ruitenwisser gemaakt. Ik heb ook hier een elastiek als ruitenwisser gebruikt, alleen moest ik in dit geval een paar gaatjes boren in mijn nieuwe vizier. Ook moest de plek van de gaatjes zo gekozen worden dat de ruitenwisser kan blijven zitten als de kap gedemonteerd is en het vizier als een vlakke plaat in de fiets wordt meegenomen.
Je ziet welk deel van het vizier wordt geveegd.
Veel verder naar achteren plaatsen werkt niet goed omdat het elastiek dan te ver utgerekt wordt.
Aan de voorzijde moest een klein gaatje komen voor het trektouwtje waarmee de ruitenwisser naar beneden wordt getrokken over het vizier.
Zie op het filmpje ook het mooie NVHPV-jasje..

Zo heb ik hopelijk net wat meer zicht als het regent, en als het net zo goed werkt als op de Sinnerkap ben ik tevreden. Wel neem ik voor het beslaan van de binnenkant van het vizier een zeemleren lapje mee; dat werkt beter dan allerleis smeersels op het vizier, zoals Klarpilot gel.

Groet

Erwin en Tante Lies


5 opmerkingen:

  1. In de eenvoud toont zich de meester!
    Alleen lijkt me deze vorm van ruitensproeier nog niet helemaal uitgekristalliseerd, maar daar vind je vast nog wel een oplossing voor :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze ruitensproeier is gevuld met gedestilleerd water, en als mijn vizier vies is sproei ik daarmee de zooi eraf; dan droogt hij op zonder kalkvlekken en krassen.
      Om de binnenkant van het vizier te besproeien gebruik ik de Oudhollandsche Nies.

      Verwijderen
  2. ik kan niet wachten op een filmpje in de regen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Klasse Erwin! Jammer dat dubbellexan in de gekromde vorm blijft staan, anders kon je het condensprobleem ook nog aanpakken...

    BeantwoordenVerwijderen