dinsdag 1 november 2016

Als Supermario in de krant

Behalve de enthousiaste piloot van Tante Lies ben ik ook nog voorzitter van de Fietsersbond-afdeling Haarlemmermeer. Zaterdag 22 Oktober hebben we weer onze jaarlijkse fietsverlichtings-reparatie-actie gehouden. Daarbij proberen we ter plekke defecte fietsverlichting weer in orde te maken; als velomobielrijder weet ik ook heel goed hoe gevaarlijk het is als medefietsers geen licht hebben, dus dit was mijn kleine bijdrage om het verkeer wat veiliger te maken.

Ik had Sjoerd ook nog uitgenodigd om even met zijn zwarte Strada langs te komen, maar dat wilde hij niet, want "Sta ik zeker op de foto als het kneusje dat zijn eigen verlichting niet kan fixen...". Ik had eigenlijk stilletjes gehoopt op een foto in de krant met een velomobiel erop en een onderschrift dat de Fietsersbond zelfs verstand van zulke exotische fietsen heeft.

In plaats daarvan werd ik op de foto gezet met een net gerepareerde fiets die nog twee jaar ouder was dan ikzelf. En die foto kwam in de krant terecht.

Supermario repareert óók fietsen...
Toen ik mezelf op die foto zag met mijn overall (om mijn kleren schoon te houden), hesje en pet (voor de herkenbaarheid), en mijn snor moest ik meteen denken aan Supermario, en ik was niet de enige....
Mijn dubbelganger?
We hebben er thuis maar hartelijk om gelachen.

Groet

Erwin en Tante Lies

8 opmerkingen:

  1. Goed bezig Erwin! Ik kom zelfs in het allerdonkerste buitengebied nog wel eens fietsers tegen zonder licht. Dan ben je al blij met de pedaalreflectoren ;-).

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik ben er wel eens eentje, zonder licht in de mist en het donker, heel stil van achter genaderd die ik vervolgens met mijn claxon flink de stuipen op het lijf heb gejaagd. Daarbij heb ik hem ook gevraagd "of hij graag dood wilde".

      Verwijderen
  2. Vertel mij wat! Als je er eentje tegenkomt in een slecht verlichte tunnel rijdend zonder licht en geen enkele vorm van reflectie, en dan ook nog volledig "Ninja" gekleed (zwart), dan vraag je jezelf inderdaad af of zo iemand dood wil..........Je schrikt er wel van!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had gisteren bijna een racefietser zonder licht over mijn motorkap. The invisibles are back...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik had gisteren bijna een racefietser zonder licht over mijn motorkap. The invisibles are back...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kom ze al weer een paar weken meerdere keren "dagelijks" tegen, kinderen, volwassenen en combi. Een enkele keer worden zij verlicht door hun telefoon maar ze zijn hier op de slecht verlichte polderwegen echt regelmatig suïcidaal Ik geef meestal even groot licht met licht op de racekap en roep "lampje" en hoop dan maar dat ze niet voor mijn wielen opdoemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Even here in Finland, where is very dark most of the year, there is a lot of cyclists whitout lights. I think we also need Super Mario to repair their broken bike lights 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hahaha, inderdaad gelijkenis met Mario, dat beeld laat me nu niet meer los! Ik zie je al scheuren met de Strada in het computerspel.

    BeantwoordenVerwijderen