woensdag 17 februari 2016

Tante Lies in de flank geramd door een auto!

Even een kort berichtje,

Vanmiddag op weg naar huis ben ik door een automobilist die geen voorrang verleende in de rechterflank van de Strada aangereden, waarbij de fiets op zijn linkerkant terechtkwam en ik met mijn hoofd op de straat terechtkwam.

Ik ben door de ambulancedienst naar het ziekenhuis meegenomen, daar zijn een stuk of vier röntgenfoto's van mijn schouder en een CT scan van mijn hoofd gemaakt. Mijn schouder is niet gebroken, de CT scan heeft vastgesteld wat ik al vermoedde: er zitten daadwerkelijk hersens in mijn pannetje en die zien er nog goed uit. Ik ben, vooral rechts, helemaal beurs en geschaafd, met een mooie plakker op mijn rechterkuit en een buil en schaafplek op mijn hoofd.

Ik reed met alle VIER koplampen aan, maar dat was klaarblijkelijk nog niet genoeg, en ik reed maximaal 30.

Met Tante Lies gaat het niet zo goed helaas. Het rechtervoorwiel is helemaal naar links gedrukt en het linkervoorwiel staat helemaal scheef.

Een paar foto's staan hier.
En hier nog een stukje uit het Haarlems Dagblad met een verwijzing naar mijn eigen blog.

Groet

Erwin en zieke Tante Lies

Naschrift donderdagmorgen:
Vannacht heel slecht geslapen; overal pijn en ik zag in mijn gedachten telkens die grote zwarte auto weer vlak bij mijn gezicht in de fiets naar binnen rijden. Ook vroeg ik me de hele tijd af hoe het nu verder met mijn fiets moet, en of het financieel ook in orde komt. Net 1½ jaar gebruikt, en 18000 km gereden, dat is voor een velomobiel nog bijna nieuw. Er zitten een heleboel scheuren in de carrosserie, één wiel wil niet meer draaien en het andere staat helemaal scheef en wil ook niet meer rechtuit.




30 opmerkingen:

  1. Sterkte! Was een flinke klap dan. Vooral lichamelijk letsel blijft meer dan vervelend, hopelijk herstelt het snel.

    Helaas heb ik maandag een heel erg vergelijkbaar ongeluk gehad met mijn nog zo nieuwe DF. Gelukkig alleen een beurse schouder maar wel flinke lakschade en wat schade aan het carbon van de body en veerpoten + voorwielen.
    Geen twijfel over schuldvraag mogelijk: voorrangsfietspad, de auto stond stil achter de haaietanden en trok op toen ik voorbij reed.. niet gezien onder prachtige klaarlichte omstandigheden. Het geeft weer te denken, voorzichtigheid blijft geboden, maar ook dat is niet altijd genoeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Auw! Ik zag het berichtje van het Haarlems Dagblad al op Twitter voorbij komen en vroeg mij gelijk af of jij het was. Zie je af en toe over de Hoofdvaart gaan als ik 'incognito' ben. Sterkte met je eigen herstel en het herstel van Tante Lies.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben wel blij met je berichtje weten we in iedergeval dat het redelijk met je gaat.beterschap
    gr.George

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben wel blij met je berichtje weten we in iedergeval dat het redelijk met je gaat.beterschap
    gr.George

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sterkte Erwin, en je fiets reed nog wel als een zonnetje...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gelukkig, bericht van het slachtoffer zelf, erg vervelend allemaal maar dit gaat weer goed komen, sterkte met het lichamelijk herstel.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ai ai, met tante lies komt het weer goed. Ik hoop dat jijzelf ook weer snel 100% bent. Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sad to see and hear about your accident. Hoping for a good and quick recover for you and "Tante Lies"

    Best regards
    Søren/Velostrada

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sterkte Erwin,
    Dat is schrikken.
    Hopelijk kom je er weer snel bovenop, beterschap!
    Groet,
    John

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Erwin, dat zal wel even schrikken zijn geweest.

    Neem de tijd voor je herstel.
    Tante Lies wordt waarschijnlijk wel door derden opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een bof dat je nu bevestigd hebt dat er hersens in je pan zitten. Wel een eerg omslachtige manier om er achter te komen.
    Alle gekheid op een stokje: dit is natuurlijk verschrikkelijk balen. Het haalt ook het vrije gevoel van fietsen een tijd onderuit. Dat duurt waarschijnlijk het laatste van het herstel.
    En het argument "lage zon" is natuurlijk kletskoek als ik de richting en de stand van de zon zie op de foto's van RTV NH.

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Beterschap Erwin (en Tante Lies). Ik blijf altijd achterdochtig met auto's en neem geen risico's.
    Ik vraag me af wat eigenlijk het veiligst is, een velomobiel of een racefiets? Iemand iets zinnigs over te vertellen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat antwoord blijkt uit de gevolgen, een velomobiel is veiliger bij aanrijding. In geval van een aanrijding met racefiets was Erwin over de auto heen geslingerd.

      Verwijderen
  14. Neeee!!!! Niet Tante Lies en Erwin!!!! Zo te horen allemaal repareerbare schade, zowel aan Tante als bestuurder, gelukkig. Maar wat een schrik. Beterschap en sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Beste Edwin,

    Wat vervelend. Succes met je herstel. En met tante lies komt het ook vast weer goed. En anders heb ik nog een Strada ik de aanbieding.

    Groet,

    Jan

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Hi Edwin,
    Brandhout zo. Wat de bestuurder ook verklaart, opgelet heeft ie niet.
    De schade is goed te repareren. Belangrijker is dat je zelf weer recupereert.
    Dat lijkt wel goed te komen na het aanwezig tonen van de inhoud van je pan.
    Sterkte met de genezing.
    Groeten,
    Wim

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hi Erwin,

    Sterkte met het herstel! De fiets is minder belangrijk, en makkelijker te repareren. Paar nieuwe onderdelen en wat glas en epoxy, en hij is weer als nieuw!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Dat is schrikken. Hopelijk lukt het om de velomobiel te repareren en jij beterschap met het lichamelijke herstel en terugwinnnen van het vertrouwen op de weg!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Donders ! Da's niet zo mooi ! Gelukkig kan je het nog navertellen en zal Tante Lies goed hersteld kunnen worden. Maarre, 4 koplampen en de automobilist klaagt over de laagstaande zon EN waar is het vlaggetje ? Wordt het niet tijd dat iedere velomobilist er voor gaat zorgen dat er iemand met een rode vlag voor de velomobiel uit loopt, net als toen bij de introductie van de automobiel ?
    Moet er niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als daar een klein kind gefietst zou hebben ...

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Hoi Erwin,

    Blij dat je het zelf opschrijft en dat je duidelijk je gevoel voor humor hebt behouden!
    Tante Lies ziet er inderdaad behoorlijk gehavend uit, maar dat is onbelangrijk, je eigen gezondheid is dat wel!
    De fiets komt weer goed, hetzij reparatie hetzij een nieuwe, dat maakt niet uit. Die bestuurder geeft zelf al aan goed fout te zitten, als je niets ziet door de lage zon en dan toch het kruisingsvlak oprijdt, ben je zonder meer gevaarlijk bezig!
    Proberen je schade geheel te verhalen op die persoon, als je in een patserige Mercedes kunt rijden, kan je wel betalen voor je fouten ook.........
    Beterschap en sterkte!

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Ai Erwin, dat is balen ! Al een geluk dat je Strada de grootste klap heeft opgevangen en niet jijzelf !
    Beterschap !

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Dag Erwin,

    3 jaar geleden is een auto op mijn velomobiel gaan staan, met mij er nog in. (we kwamen beiden van de pont af). Een letselschade-advocaat heeft toen de financiële kant van zaak goed en erg snel geregeld. Het scheelde een hoop dat ik me daar geen zorgen over hoefde te maken; en ook bij velomobiel waren ze verrast door de snelheid. Ook bij mij was er fysiek letsel en ook daar staat en financieel bedrag tegenover.
    Mocht je meer info willen, mail me dan even.

    Sterkte,

    Niels van der Wal

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Oeps... Sterkte! Zorg maar eerst en vooral voor jezelf. Tante Lies is ook wel belangrijk, maar komt toch op de tweede plaats. Komt wel goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Sterkte met je genezing en die van Tante Lies. Dit bewijst maar weer dat automobilisten niet te vertrouwen zijn. Ik denk dat er door ons meer getoeterd moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Sterkte met je genezing en die van Tante Lies. Dit bewijst maar weer dat automobilisten niet te vertrouwen zijn. Ik denk dat er door ons meer getoeterd moet worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Dag Erwin, Pure pech.. kan iedereen overkomen. Ik hoop dat we je spoedig weer zien bij een van de (toer) velomobiel ritten. Snel herstel, tot ziens. Groet Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Ik zag een berichtje hiervan langskomen.
    heel veel sterkte gozer. Jammer van de fiets maar het bolletje is belangrijker. Je staat in je recht dus het zal vast goed gaan komen.

    Groeten Rich

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Laagstaande zon is geen excuus, als je weinig ziet, moet je dus langzamer en voorzichtiger rijden, kortom je rijgedrag aanpassen. op een rotonde kan je ok nog een extra rondje rijden om te zien of het veilig is. Beetje jammer dat zonder dat de toedracht duidelijk is laagstaaande zon als excuus voor de automobilist wordt aangevoerd. Het is namelijk geen excuus, want het zijn omstandigheden waar je rekening mee kan en dient te houden. Elke auto is voorzien van zonnekleppen en er zijn zonnebrillen uitgevonden.

    BeantwoordenVerwijderen