donderdag 22 februari 2018

Nieuw: de Lakmoesproef Keuzewaaier®

Naar aanleiding van de Blogpost van Mooi Geel en mijn eigen eerste lakmoestest bedacht ik dat het toch handig zou zijn als je de uitslag onderweg al vast kon leggen.

Daarom is er nu in samenwerking tussen Mooi Geel & Tante Lies: 
De Lakmoesproef Keuzewaaier®.
Uiteraard zitten de kaarten netjes op volgorde in de waaier
Vijf handige gelamineerde kleurkaartjes in een overzichtelijke waaier met gepatenteerde bijeen-houd-ring.

Die kun je al rijdende tevoorschijn halen en voor de lens van je camera houden, zodat iedereen meteen kan zien wat het oordeel is.

En voor de velomobilist die van zekerheid houdt: je kunt een touwtje aan de ring vastknopen, en aan de fiets. Dan kan de waaier bij lakmoesproeven op hoge snelheid weliswaar uit je hand waaien, maar niet in de sloot of onder een trein terechtkomen.

In het gebruik ziet het er dan zo uit:
Nu moeten we alleen de wegbeheerders zo ver zien te krijgen dat ze allemaal naar onze blogs kijken, en daadkrachtig reageren op al onze beoordelingen.

Groet

Erwin en Tante Lies

7 opmerkingen:

  1. Ik heb hier natuurlijk helemaal niks meer aan toe te voegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nu alleen nog een hands-free versie! Ik vind mijn Quest behoorlijk wiebelig als ik met 1 hand moet sturen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is gewoon een kwestie van ervaring. Als je eenmaal een stuk of wat sterren op de Schaal van Wilco op je fiets hebt doe je dat zonder problemen.

      Oh, ik zie dat jij al veel meer kilometers hebt gemaakt dan ik... Dan zou ik overstappen naar een meer stabiele velomobiel, een Strada dus. ;-)

      Verwijderen
    2. Dat zijn helaas niet allemaal mijn kilometers :)

      Verwijderen
  3. Dat rood (af)gekeurde fietspad is ook naast een drukke verkeersweg : per definitie afgekeurd ! :-)

    Ik heb wel moeten lachen om de in de wind wapperende strippen, erg humoristisch :-))

    Weet je zeker dat je geen clan wilt oprichten zoals de tuftuf club van Suske en Wiske ? :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In deze tijd moet dat toch met een app! Wie werkt nu nog met papier? De accelerometer in ieders smartphone zou de comfort moeten meten. Helaas is een velomobiel (meestal) van vering voorzien, wat de resultaten dan weer vervalst.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik ben nog echt old skool: op de achtergrond hoor je dat ik tijdens het fietsen ook nog op een on-board piano speel met mijn ene voet. Met de andere voet trap ik.

      Verwijderen