woensdag 24 mei 2017

Tante Lies voelt zich bescheten

Vandaag uit het werk was ik op weg naar een afspraak bij een bedrijf, toen ik onderweg ineens iets groots met een natte klets op mijn hoofd, zonnebril en lijf neer voelde komen...
Van halverwege de motorkap tot aan de staart onder de drek

Bleggh, een reiger of andere grote vogel had me te pakken met een grote kledder vogelpoep. Mijn hele vizier zat ook onder.
heel het raam zat onder

Een eind verder ben ik langs de vaart gestopt, heb Tante Lies eens goed bekeken, en heb ik een handdoek uit mijn tas natgemaakt in de vaart om de ergste viezigheid van mezelf, mijn bril en de fiets af te halen.
Duizelingwekkende hoeveelheden stront had die rotvogel op Tante en mij gedumpt zeg!
Voordeel van fietsen met bloot bovenlijf: je krijgt geen vies shirtje
En toen ik bij het bedrijf aankwam heb ik eerst gevraagd of ze een wasbak hadden, want ik had nog allemaal kak in mijn nek...

Thuis heb ik uiteraard Tante Lies getrakteerd op een grote emmer sop.

Deze ontmoeting had wat mij betreft wel achterwege mogen blijven.

Groet

Erwin en Tante Lies

12 opmerkingen:

  1. Het hangt in de lucht, eerst Dumoulin, nu deze.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij blij dat olifanten niet kunnen vliegen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sommige vreemde vogels hebben werkelijk overal schijt aan..........;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Na deze pokon zal tante lies wel harder zijn gaan lopen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Daarom moet je ook altijd met een kap rijden ! Tegen teveel schadelijke zonnestraling, tegen afgeschaafde hoofdhuid ( en haar) bij plotseling kantelen EN vogelpoep !

    ( en nee ik rij ook lekker cabrio met hoge temperaturen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En pas gewassen auto's zijn ook een geliefd doelwit...
    In mijn bukfietsjaren, al weer heel lang geleden, kreeg ik af en toe een meeuwenscheet, heel vaak op m'n linkerhand. Ik ben trouwens links, maar hoe weet zo'n meeuw dat?

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ja, we zijn nog lang niet van die geƫvalueerde dino's af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een paar keer iets meer kracht zetten bij een trapbeweging en de voltreffer was niet op de voorkant van jouw fiets terecht gekomen .......

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog een klein geluk dat je geen shirt aan had (en weinig haar hebt). Alles afpoetsbaar. Maar wat een pech! Voortaan een ingezeept washandje mee in een zakje?

    BeantwoordenVerwijderen