dinsdag 25 april 2017

Tante Lies ziet sterretjes.

Ik had geen zin om te wachten tot ik eindelijk weer een ster op de Schaal van Wilco erbij mocht plakken, en daarom ben ik op zoek gegaan naar een nog betere en snellere manier om de kilometerstand van Tante Lies omhoog te krijgen.
Ik ben er bijna...
Opperste concentratie
Daar komt íe
Gelukt. Weer een kilometer erbij!!
Je ziet de derde ster al naderbij komen...
Maar alle gekheid op een stokje met reflecterende elementen en ledjes, ik ben vandaag écht over de 30.000 km heen gegaan, dus die derde ster zit er met recht op!

En hier komen dan de gebruikelijke foto's:
Nu voor het echie.
En we zijn er. Op 52°15'54.4"N 4°38'03.7"E 

En nu op naar de 1e "Om de Wereld-Bol", de 40075 km!

Groet

Erwin en Tante Lies




24 opmerkingen:

  1. Maar...bij veel auto's draaien ze de km stand juist terug :-)))

    Gefeliciteerd hoor :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tellen die sterren per fiets of per bestuurder.

    Als het per bestuurder, dan had ik er ook al wel 4 mogen hebben :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oh nee, 5.

      Mango: 4.500
      Rans': 7.500
      222: 1.000
      XS: 20.000 (bijna)
      209: 18.000 (bijna)

      Totaal: 51.000km

      Verwijderen
    2. Per fiets uiteraard, zo werkt de Schaal van Wilco nu eenmaal.
      Als ik alle fietskilometers optel die ik in de afgelopen 48 jaar heb gereden kom ik vast ook wel een paar sterretjes hoger uit.

      Verwijderen
    3. #mooi-in-mijn-nadeel-dus-met-3-fietsen

      Verwijderen
    4. En ik heb alleen de liggende kilometers geteld.

      Oh nee, ik ben de Baron vergeten :-(

      Ik ga nu een blogbericht schrijven ;-)

      Verwijderen
  3. De schaal van Wilco geldt volgend mij sowieso alleen voor velomobielisten in een velomobiel. Het zou er om gaan dat je pas bij 50.000 km een ervaren velomobilist bent, volgens sommigen. Ik ben erg benieuwd wat mensen dan nog geleerd hebben tussen bijvoorbeeld hun 20.000e en 50.000e kilometer. Beetje een mosterd-verhaal als je het mij vraagt.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tussen de 20.000 en 50.000 heb je nog beter je velomobiel heel weten te houden hoop ik, maar ik ben het met je eens.

      Verwijderen
    2. Als het gaat om heel houden, moet je dan bij aanrijdingen eigenlijk niet een ster inleveren? Ongeacht of het je schuld was of niet: een velomobilist moet tenslotte uitkijken voor twee en altijd defensief rijden. Hoe worden negatieve sterren gevisualiseerd? Sommigen zullen namelijk in de min terechtkomen. Witte sterren? Sterren met een kruisje erover heen geplakt?

      Verwijderen
    3. Ik ben sowieso te stom om er nog wat bij te leren, dus het zal wel niet meer veranderen...

      Maar ik word wel steeds handiger met fiets-klussen. Laatst heb ik zelfs voor het eerst een nieuw fietswiel gebouwd van een naaf, velg en 36 spaken. Het werd ook nog een net wiel!

      Verwijderen
    4. Ik had dat hele velomobielrijden na 1000 km wel door, kan niet zeggen dat ik daarna nog nieuwe inzichten heb opgedaan. Kan ik nu als snelle leerling meteen vijf sterren plakken? Misschien moet er een soort test komen, zeg maar een inburgeringsexamen voor velomobilisten inclusief praktijkexamen.

      Verwijderen
    5. Van mij mag je je velomobiel, je trike, jezelf én Dave helemaal volplakken met sterren in alle kleuren en maten! ;-)

      Verwijderen
  4. Proficiat Erwin! Op naar de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Wim, de sterren tellen per velomobiel. Ik ben bezig een sticker te maken waarop je een velomobiel contour ziet, en daar kunnen dan de sterren onder. Als het je tweede velomobiel is, dan kan je twee stickers plakken met het behaalde aantal sterren. Voor jou dus 1 ster met de XS, bijna 2. Met de mango heb je geen ster behaald. Hard hè.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee hoor, ik heb mijn eigen uitleg ;-)

      Verwijderen
    2. Wilco, het ging er toch om of de velomobilist ervaren is? Als Wim 20.000 heeft gereden met zijn XS en 4500 met een Mango, dan zit ie volgens mij aan bijna 2,5 ster.

      Verwijderen
  6. Waar ik nou nog wel benieuwd naar ben Erwin, is of dat apparaatje om je kilometerteller op te laten lopen nou in je mond zat? Foto's zijn erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb wat metalen vullingen in mijn kiezen waarmee ik door te klappertanden electrische impulsen aan mijn teller kan geven. ;-)

      Verwijderen
    2. Dan hoop ik je te zien tijdens het Herfsttreffen én dat het dan koud is, want er mist nog tienduizend kilometer op m'n teller.

      Verwijderen
  7. Inmiddels 8 sterren, in twee velomobielen. Wel binnen 6 jaar. Ik tel overigens in wereldbollen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heb wel eens 2.5 ster gezien in 1 jaar :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dus jij kauwt er gewoon effe een kilometer bij Erwin.......Proficiat!

    BeantwoordenVerwijderen