maandag 15 juni 2015

Tante Lies rijdt de 211 van Gouda

Op zaterdag 13 juni had Liever Liggend Gouda de 200 km Liever Liggend Gouda georganiseerd.
Daar wilde Tante Lies wel aan meedoen, om het oude dagrecord van 236 km te verpulveren.
Om 06:10 op zaterdagmorgen vertrok ik uit Hoofddorp, en in Gouda werd ik hartelijk ontvangen bij Petra en Ruud met een lekkere kop thee. Sjoerd uit Hoofddorp was al bij hun blijven slapen, en Douwe meldde zich ook tijdig, zodat we (Ruud, Sjoerd, Douwe en ik) tegen half negen konden vertrekken.
Vertrek uit Gouda; vier brullende monsters gereed voor de start.
Onderweg pikten we Henri met de open ligger op in de buurt van Delft. Ondertussen regende het wel aardig door. Toen we verder wilden rijden reed mijn fiets wel erg zwaar. Lekke band...
Lekke band in de regen; wat een heerlijke combi.
Nadat de binnen- en buitenband vervangen waren reden we door naar onze eerste stop, in Maassluis. Tijdens de laatste kilometers vond ik dat mijn fiets wat anders klonk dan normaal, en toen we stopten zag ik waarom: de achterste trapasbeugel was gebroken! Gelukkig had ik mijn zelfgeknutselde reservebeugels mee, en ook een stuk of wat handschoentjes. Vervangen duurde maar een paar minuten.
Een kijkje tijdens de transplantatie; het nieuwe orgaan zit al op zijn plaats
Is dit waar ze allemaal breken? Denk het wel.
Vanuit het café heb ik meteen maar wat nieuwe beugels besteld in Dronten.
Appeltaart maakt gelukkig veel goed
Steeds verder gingen we richting Zeeland, zo ver dat we zelfs met een pont mee moesten.

Ik betaal voor allemaal hoor, ook voor die ene meneer in die rare zwarte Kliko ;-)
 
Op de Brouwersdam tegen windkracht 6 in vond ik dat Ruud en Sjoerd wel erg hard gingen, en ik kreeg steeds meer moeite om ze bij te houden. Het zou toch niet....
Lekke band nummer 2; let op de krik, die normaal als broodtrommel dienst doet.
Na al dat geploeter tegen de wind in hebben we eerst maar eens een groot bord pasta naar binnen gewerkt. Schijnt niet zo goed te werken als een kilo winegums, dus het was behelpen.


We kwamen ook door mooie plaatsjes waar we niet zo hard gingen
Uiteindelijk maakten we de draai naar het oosten, waardoor we de wind schuin in de rug kregen.
lekker overzichtelijke tunnelingang
Alsof je door het riool rijdt.
Het ging nu lekker, voor de wind, tot we zagen dat Douwe naast zijn fiets ging staan.

Ik was dus niet de enige met pech..
Onderweg bij restaurant Restaurant De Banaan nog maar een glaasje prik gedronken, en wat vragen van voorbijgangers beantwoord.
Hier móet je wel stoppen met een VM, toch?
Daarna heb ik mijn hoogste snelheid tot nu toe geklokt, in de Kiltunnel, met 69.3 km/h. Sjoerd ging zelfs nog iets harder, boven de 70.
Gelukkig niet de Kill-tunnel
Douwe verpletterde onderweg zijn persoonlijk dagrecord van 150 km, en maakte er 211 van!
Weer terug in Gouda werden we door Petra nog verwend met een lekkere lasagna van pannekoeken met rucola, en daarna zijn Sjoerd en ik weer naar Hoofddorp gereden.
De route.
Daar aangekomen was ik nog precies op tijd om bij mijn buren een kwart taart op te eten en twee bier naar binnen te gieten.

De eindscore voor mijzelf: 292 kilometer, 2 lekke banden, 1 gebroken beugel. Een gezellige dag, waar ik mijn reisgenoten graag voor bedank!!

 Groet

Erwin en Tante Lies


9 opmerkingen:

  1. Het was inderdaad en prachtige tocht in een goed gezelschap.
    Maarre ... ben je nou niet thuis nog wat rondjes rond het kerkplein gaan rijden om de 300 vol te maken?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik wilde nog even aanschuiven bij de verjaardag bij de buren. Die 300 doe ik een volgende keer wel.

      Verwijderen
  2. Hoi Erwin, petje af hoor, ik doe het je niet na :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is zowat 100 km meer dan mijn langste dagafstand tot op heden! Hoedje af hiervoor. Hopelijk maak ik vrijdag de 200 km rond met de rit naar Venray.
    Met twee lekke banden en een breuk heb je het dan toch wel bont gemaakt voor één dag. Goed dat het toch nog een leuke dag werd.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk! Jullie waren in mijn 'achtertuin' Schouwen Duiveland. Daar is de populatie velovaarders op minder dan 1 hand te tellen. Vandaar misschien dat een gerucht mij ten gehore kwam omtrent een gespotte zwerm deftige kliko's in de buurt van Noordgouwe. Volgende keer rijd ik graag een rondje mee. Groet, Marc

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

      Verwijderen
    2. Minder dan 1 hand is echt wel heeeeeel weinig ;-)

      Verwijderen
  5. Leuk rondje :)
    Ik fiets zelf al iets te veel "gewoon" om er een week na een marathon even een 200-plusser uit te gooien.

    Wel veel lekke banden (ik heb er dit jaar nog niet 1 gehad) en dat gebroken beugeltje verbaasd me ook. Klinkt als niet strak genoeg gezeten vooraf. Daardoor mogelijkheid om te werken en uiteindelijk te vermoeien.

    Voor wie er ook heen gaat: tot op Cycle Vision

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik fiets door de weeks nog geen 200 km woon-werk, dus vind ik het wel leuk af en toe wat langers te fietsen.

      Verwijderen