donderdag 5 oktober 2017

Tante neemt een grote hap

Vanmorgen regent en waait het hard, en als ik van huis ga is het ook nog stikkedonker. 

Bij Warmond is een stuk onverlicht fietspad waar heel vaak modder naast ligt, en vanmorgen was dat niet anders. 

Wat wél anders was, was de bagger die nu ook deels óp het fietspad lag, en helaas zien modder en asfalt er in het donker en de regen er wel ongeveer hetzelfde uit. Ik raakte met het rechtervoorwiel in de prut op het fietspad, en daarna met de hele Strada naast het fietspad. De remweg die dat veroorzaakte was ultrakort. Vervolgens moest ik de kap eraf doen, in de zeikende regen uit de velomobiel klimmen en deze weer op het fietspad hijsen. 
Ik kan hier wel een tuintje beginnen!
Op het werk aangekomen maar eens een lamp erbij genomen. Het resultaat zie je op de foto: kilo's bagger, via de voetengaten zo naar binnen geschept..

Straks maar eens op zoek naar een stoffer en blik, en een stofzuiger, om dat er allemaal uit te halen voor ik weer naar huis moet.

Groet,

Erwin en Tante Lies


21 opmerkingen:

  1. Met zo'n fiets kan je niet op het herfsttreffen komen hoor, het moet wel allemaal een beetje schoon en netjes zijn ..

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hahaha, goed gezegd Wilco, alleen wel jammer dat het niet gelukt is om met een schone fiets aan te komen ;-)

      Verwijderen
  2. Jij hebt dan tenminste nog knappe grond, hier is alleen stuifzand ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Afijn Erwin, stop de prut maar in een emmertje en stuur dat op naar André, dan kan-ie dat als grondverbeteraar gebruiken.

      Verwijderen
    2. Zal ik dan ook wat mest bij doen?

      Verwijderen
    3. mest hebben we genoeg in de duinen, honden, meeuwen, paardenstront genoeg

      Verwijderen
    4. en in een emmertje?, hij wil volgend jaar weer naar Texel, kan hij het dan gelijk mee nemen ;-)

      Verwijderen
  3. Dat kan, maar hoeft niet. Grond verbeteren is wat anders dan bemesten. Dank dat je kennelijk m'n suggestie wilt opvolgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geen bodemschade ? Mijn Quest loopt vaak averij op van dat soort gebeurtenissen. Maar wel schade die pas zichtbaar wordt als je hem idd wast !

    Lees ik nu dat je de kap erop had, en wellicht niet kon zien wat fietspad was en wat modder door het beregende viziertje ??

    Ik snap niet waarom ik roepende in de woestijn ben dat dat moet veranderen aan velomobielen...krasvast (helm)vizier en (helm) ruitenwisser moeten standaard worden op (regen)kappen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De bodem is al enorm gekrast van de kl*tedrempels die de gemeente hier heeft neergelegd, en inderdaad, ik had de kap erop, maar het vizier zodanig open dat ik niet door het viziertje hoefde te kijken. Vanmiddag op de terugweg zag ik dat er ook heel veel modder op het fietspad ligt, dus het is niet zo verwonderlijk dat het in het donker allemaal even mis ging.

      Verwijderen
    2. In de herfst is het vaak moeilijk te zien waar het fietspad begint of eindigt door alle gevallen bladeren. Ook op een open fiets.

      Verwijderen
  5. Tjonge, jonge, gaat meneer die fiets ook al als graafmachine gebruiken.......Sommigen verzinnen ook de gekste dingen.....;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hopelijk is er geen bagger in de kettingtunnel gekomen :-s

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb de boel zo goed mogelijk opgeruimd, en leeggezogen met de stofzuiger. Op de terugweg snorde Tante als vanouds.

      Verwijderen
  7. Je kunt zo solliciteren bij de weg en waterbouw bedrijven, scheelt een buldozer. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo'n velomobiel is toch wel een heel multifunctioneel apparaat...
    Er zijn vast wel meer gebruiksmogelijkheden!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. He bah. Is dat zo'n fietspad zonder lijnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Lijkt wel een grobbekuiken; eerst even naar de mondhygiënist?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Tante was een beetje verzwaard... Gelukkig was dat makkelijk te verhelpen.
    Inderdaad: modder en sneeuw maken het vaak moeilijk om te zien waar de weg eindigt. Dat heb je mooi geïllustreerd.

    BeantwoordenVerwijderen