donderdag 5 januari 2017

Wat doet Tante Lies als...

Wat doet Tante Lies als er een auto achter haar met zijn lichten gaat seinen, en ze gaat al zo snel als ze in het donker en in de winterkou al kan?
Naast haar is de busbaan, maar daar mag ze van de Politie niet op rijden, en het fietspad dáár weer naast is hobbelig en onoverzichtelijk.

Dan houdt ze even in, en als die automobilist dan nog meer begint te seinen, en zelfs te toeteren, dan zoekt ze een smaller stukje uit waar die auto haar niet kan passeren, en dan stopt ze, en de Baas stapt dan uit en gaat kalmpjes aan die automobilist vragen wat 'ie nu eigenlijk bedoelt met al dat gesein en getoeter. En uitleggen dat hij daar zeker weten mag rijden, en dat hij zeker weten niet op de busbaan mag.

Die automobilist is geen vriend van velomobielrijders, zoveel is wel duidelijk.Wat een irritante schreeuwlelijk zeg!

Gelukkig komt Tante dit soort weggebruikers niet zo vaak tegen.


Groet

Erwin en Tante Lies

10 opmerkingen:

  1. Knipperen, toeteren en schreeuwen is zeker irritant.

    Ik heb ook een ongelooflijke hekel aan automobilisten die niet dimmen als ze achter je rijden. Als ze voor mij rijden durven ze het trouwens niet te vergeten ;-) #Chinesekanonalsextraverlichting

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja zo een heeft de Nimbus 2000 ook al eens achter zich gehad. Op een landweg in de Flevopolder waar je alle ruimte hebt om in te halen. Dave noemt ze schoolmeesters: zij die anderen graag een lesje willen leren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Internationaal dat soort figuren.........

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Droeftoeters noem ik ze wel......de eerste die dit deed had reclame op zijn busje......in een mooie, duidelijke aan zijn werkgever, (stond ook een "stamnummer" op het busje dus de chauffeur was bij de directie bekend). Heel verhaal erbij over artikel 5, plaats op de weg RVV H2, §1 art. 5 lid 4 etc.etc. , voorbeeldfunctie van buschauffeur etc.etc. oh ja hij had ook nog uit zijn raam geschreeuwd dat die achterlijke idioot op moest rotten van de weg, en heb me dan ook aan de chauffeur voorgesteld met "achterlijke idioot" ik wilde graag excuses maken dat ik zo stom was geweest om op zijn rijbaan te rijden het was echt een hilarisch moment hij heeft uiteindelijk zelf weinig gezegd maar stond wel voor paaltje. enfin sterkte voor Tante Lies en hou de gepoetste kant boven.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook ik heb om dezelfde reden wel een contact gezocht met Connexxion. Ze zouden de chauffeur er op aanspreken. Maar of dat gebeurd is?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Bekend verhaal (helaas). Ook ik mail de werkgever wel eens met het aanbod van een theorieles voor de bestuurder.

    Sinds een maand of 2 rijd ik met kap. Het valt me op dat de foeterende, toeterende en tierende automobilisten achter me nagenoeg verdwenen zijn. Wat een verschil! Ik lijk met kap beter geaccepteerd te worden op de rijbaan. Zelf vermoed ik dat dat is omdat een automobilist nu niet meer ziet dat ik trap (en dus fietser ben).

    Maar hoe reageerde de automobilist nou eigenlijk in bovenstaand verhaal?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat idee heb ik ook wel eens Maurice, bovendien heb ik een veel veiliger gevoel met de B&M Premium koplamp op de kap, het is echt een lichtkanon vanaf die hoogte en ze realiseren zich beter dat ze nu niet meer kunnen zeggen dat ze dat lage ding niet hebben zien aankomen bedien de lamp, met 2e koplamp tegelijk middels claxon-knopje op het stuur en werkt naar behoren.

      Verwijderen
    2. Leuk idee Willem. Ik heb onlangs mijn B&M koplampen vervangen door de premium versie, en heb de niet premiums nu werkloos liggen. Hoe heb je die (en de electronica) bevestigd? Misschien wil je er een leuk bericht op je blog aan wagen?!

      Verwijderen