donderdag 14 juli 2016

Tante Lies rijdt veel te hard!

Op mijn woon-werkroute is recent in een 30-km-zone, net na een verkeersdrempel, een snelheidsmeter geplaatst die niet het bekende lachende of sippe gezichtje toont, maar het boetebedrag wat op de door jou gemaakte snelheidsovertreding staat.
Deze versie stond er eerst; die kent iedereen wel.
Het idee zal ongetwijfeld zijn dat automobilisten daardoor minder hard gaan rijden, en dat is hopelijk ook het geval.

Bij Tante Lies werkt het omgekeerd. Ze probeert telkens het bedrag op het display hoger en hoger te krijgen, en sleurde mij vandaag met een dusdanige snelheid langs het bord dat ze virtueel een boete van €186,- kreeg !
Te snel voor een foto...
Ik kreeg niet eens de kans om er een foto van te maken, zo snel flitsten we langs het bord.

Volgens mij gaat Tante binnenkort de grens van €200 nog wel eens passeren...

Groet

Erwin en Tante Lies

6 opmerkingen:

  1. Ik begrijp de lol, maar misschien staat dat 30km/u bord er met een reden?

    Of is het zo'n weg waarbij iedereen zich afvraagt waarom drie snelheidsbeperking geldt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Rechte weg, geen zijweg ter plekke, geen fietser (of zelfs maar een voetganger) in zicht. En lawaai-overlast of luchtverontreiniging heb je niet met een velomobiel.

      Verwijderen
    2. Op zo'n weg zou ik het boetebedrag ook proberen zo hoog mogelijk te krijgen ;-)

      Verwijderen
  2. Hoi Erwin,

    Heel verontrustend dit! Tante Lies begint toch wel wat onbesuisd gedrag te vertonen de laatste tijd naar mijn mening. Het lijkt of het allemaal is begonnen na haar onvrijwillige aanrijding en het daarop volgend verblijf in het ziekenhuis der velomobielfluisteraars in Dronten.
    Kom ik toch weer terug om eventuele anabolica/steroïden/epo/cera die al dan niet onbewust door de verf/epoxy gemengd is.........
    En er dan nog duidelijk plezier in hebben om de boete zo hoog mogelijk te krijgen! Foei, foei!!
    Misschien helpt psychotherapie om de oude dame weer op het juiste spoor te krijgen?
    Ik blijf het met spanning mee volgen..........☺

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Sommige snelheden gelden wel voor ALLE weggebruikers en niet alleen voor bestuurders van motorvoertuigen...

    Als je lachend een snelheid negeert moet je wel zeker weten dat je als laatste lacht :-)))

















    BeantwoordenVerwijderen
  4. Als je dat zo'n 35x doet heb je Tante virtueel terugverdiend! Misschien dan omdopen in Oom Agent?

    BeantwoordenVerwijderen