dinsdag 19 januari 2016

Cabrio rijden bij -5°C, wie doet dat nou?

Gisteren heb ik met afgedekte voetengaten en onder het schuimdeksel gereden, en ik voelde me als een stoofpeertje: warm, zacht en roze.

Vanmorgen dus de stoute overschoenen aangetrokken en bij -5°C met open voetengaten en zonder schuimdeksel de rit naar mijn werk gedaan. Heerlijk!

Als concessie aan de kou had ik wel een paar overschoentjes aan, een kort thermo-hemdje onder mijn dunne merinowollen shirtje, en een paar dunne hardloophandschoentjes.

Die open voetengaten, dat zijn blijvertjes!

Groet,

Erwin en Tante Lies

10 opmerkingen:

  1. Wij van Mooi Geel ondersteunen deze luchtige houding van ganser harte. Een schuimdeksel is er uitsluitend om overvloedig neerstortend hemelwater tegen te houden. Een paar dunne handschoentjes liggen standaard in de fiets, een thermohemdje trek ik inderdaad pas vanaf -5 of zo aan. Voetengaten? Dat zijn toch die heerlijk verfrissende ventilatie-openingen aan de onderkant?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heb er ook geen probleem mee, ik had ook geen handschoenen en overschoenen gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben juist blij met de dichte onderkant van mijn DF: heerlijk warme benen en voeten. Ook schuimdeksel zit er bij mij op. Met -8 bleef het zo ook vanochtend lekker aangenaam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Erwin,

    Na een paar dagen met de voetenbakjes te hebben gereden heb ik ze er weer uitgehaald, veel te warm inderdaad! De fiets was van binnen volledig nat door het neergeslagen vocht, de andere dag hing er meer ijs aan de binnenkant van de fiets dan aan de buitenkant.
    Nu rijd ik met -8 ook weer met open voetengaten, en met winterschoenen met thermosokken, geen probleem. De kap staat er wel op, maar daar heb ik ook genoeg frisse lucht door de hap uit het vizier.

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Erwin, ik ben lekker aan het kapwatten, heerlijk. Wel met open voetengaten!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lekker onder de kap, maar de voetengaten zijn gewoon open. Met -7 zoals vanmorgen wel overschoenen aangehad. De snelheid ligt wel lager, moet echt werken om de 40 te halen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Lekker onder de kap, geen Flintstonegaten die tijd heb ik gehad met enkel shirtje, geen muts, col of oorwarmers, zonder overschoenen maar wel Northwave Arctic+ schoenen en wat uierzalf op me lippen

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik rij de laatste tijd altijd met schuimdeksel, ook in de zomer met +30. Zit gewoon lekker dicht. Voetengaten hou ik ook altijd open.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bij mij ook alles open. Schuimkap vind ik te beperkend. Bovendien kan ik mijn apparatuur dan niet meer aflezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Bij mij ook alles open. Schuimkap vind ik te beperkend. Bovendien kan ik mijn apparatuur dan niet meer aflezen.

    BeantwoordenVerwijderen