maandag 11 mei 2015

Tante Lies haalt een 1 op de Schaal van Wilco

Na al mijn geknutsel moest er natuurlijk ook een proefrit worden gemaakt om te horen of Tante Lies nu nóg stiller was, én om de 1 op de schaal van Wilco te passeren. De hele route had ik uitgezet op de Fietsersbond Routeplanner, dan kon ik meteen mooi testen of de gsm-houder op de wielkast goed geplaatst was. De telefoon moet er goede ontvangst hebben, en ik moet het scherm zónder bril kunnen volgen, wat niet meevalt voor een Oudere Jongere als ik.
De route, met het Magisch Moment
 Langs de Polderbaan, het Westelijk Havengebied en het Noordzeekanaal ging het richting de sluizen van IJmuiden. Gelukkig hielp de gemeente IJmuiden me om de snelheid beperkt te houden.
In IJmuiden houden ze niet zo van vm-rijders denk ik

Op de achtergrond maken ze het staal waarvan niet zoveel in Tante Lies is verwerkt
Bij de sluizen kon ik het niet laten toch nog even naar de overkant te gaan, wat meteen werd afgestraft met een open sluis waar ik een tijd moest wachten om weer terug te komen.
Zou al dit staal wel vlakbij gemaakt zijn?
Daarna kwam een stuk tussen IJmuiden en Santpoort wat volgens de Routeplanner "Makkelijk Doorfietsen" was; het was wel mooi maar zeker niet makkelijk.
Makkelijk Doorfietsen?...

Het lijkt wel of ik op vakantie ben
Bij Santpoort kwam ik langs de ruïne van Brederode, maar daar kon Tante Lies niet naar binnen, dus bleef ik ook maar buiten.
Van deze kant is het een echte ruïne

Zo lijkt het wel een bewoonbaar kasteel
Vanaf de ruïne heb ik Tante Lies over een echte Bergweg, zó steil dat auto's en motoren er niet eens mogen rijden, richting Bloemendaal gevoerd.
In the Dutch Mountains
Inmiddels kwam het magische moment van de 1 op de schaal van Wilco steeds dichterbij, dus dat moest van tevoren gevierd worden met een ijsje bij mijn favoriete ijssalon, zo'n zeven kilometer van huis. Ik kreeg weer heel wat vragen over Tante Lies (hoe hard gaat dat, heb je een motor? Jullie kennen ze wel.).

Daarna heb ik het (voor mij) Magische Moment vastgelegd op de film. 

Ga er rustig voor zitten met een bakje popcorn en een beker drinken; de film is geschikt voor kinderen van 12 jaar en ouder. Er is géén pauze.


Even stilstaan voor de foto.

Daarna nog even de laatste kilometers over de Geniedijk terug naar Hoofddorp gereden en de teller stond op 10003, afgelegd in iets minder dan 11 maanden.
National Geographic vindt Tante Lies ook het bekijken waard.

De eerste 10.000 zitten er op.
Van 36 km/week naar 210, mijn broekriem een gaatje strakker, mijn kuiten een maatje dikker
En nu op naar één jaar Tante Lies, op 11 juni a.s.

Groet,

Erwin en Tante Lies




8 opmerkingen:

  1. Proficiat Erwin! Op naar de 2 sterren status!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De Schaal van Wilco begint zo langzamerhand een echt fenomeen te worden ;-)) En gefeliciteerd natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Paul, niet verwarren met de Schaal van Richter hoor!

      Verwijderen
  3. Hoi Erwin, van harte gefeliciteerd met het behalen van de eerste ster!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er zouden door de NVHPV van die gouden generaalssterren uitgedeeld moeten worden, te bevestigen aan de linkerzijde van de puntmuts op een horizontale lijn. Helaas heb ik bij stand 1904 een keer mijn fietscomputer gereset en ben weer op nul begonnen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Belle, kan je de Odo niet aanpassen. En verder, maakt niet uit, met batterijen wisselen ga je ook weer naar 0. Is een beetje fun.

      Groeten,

      Wilco

      Verwijderen
    2. Leuk idee. En voor de sterren telt natuurlijk niet per se het getalletje op het tellertje, maar de werkelijke afstand.

      Ik stel wel een glijdende schaal voor:
      1 ster = 5.000 km
      2 ster = 10.000 km
      3 ster = 20.000 km
      4 ster = 40.000 km
      5 ster = 70.000 km
      5 ster en 1 streep = 100.000 km
      5 ster en 2 strepen = 150.000 km
      5 ster en 3 strepen = 200.000 km
      en voor 250.000 en daarboven een halve maan

      Verwijderen
  5. Ah, IJmuiden. Ik nam altijd de stoep, idem aan de andere kant van de weg.
    Wel blijven opletten bij het oversteken: ze (de automobilisten) rijden daar altijd te hard! Dé reden van die blokkade!

    BeantwoordenVerwijderen