woensdag 18 juni 2014

RIS en een gat in de weg.

Vanmorgen een snelle racefietser op een superlicht carbonfietsje tegengekomen. In vergelijking met anderen die ik tegenkom ging deze behoorlijk snel, en oeps! Ik had meteen een aanval van RIS. Eerst probeerde de beste man nog bij me in de buurt te blijven, maar ik zag na een tijdje dat hij het opgaf. Gaaf, want dit had ik op de Grasshopper nooit.

Verderop langs mijn route naar Leiden ligt een bruggetje in het fietspad langs de A44, en daar was ik van de week met een klap overheen gedenderd, terwijl ik zelf toch echt dacht dat ik behoorlijk afgeremd had. Vanmorgen toch maar even gestopt en gekeken.



Op de voorgrond kun je zo'n beetje de kuil nog zien, die onzichtbaar is voor je er in terecht komt.

Dit is zo ongeveer het profiel van de weg en de brug:
De pijl geeft aan waar de kuil zit.
De klappen die je daar krijgt als je met een snelheid van boven de 25 km/h overheen gaat zijn niet leuk meer.
Toch maar proberen de gemeente Haarlemmermeer op te porren hier iets aan te doen.

En vanmiddag maar voorzichtig proberen met alle drie de wielen om de kuil heen te rijden.

3 opmerkingen:

  1. Hoi Erwin,
    Leuk he, zo'n RIS :)
    De app "buitenbeter" voor je smartphone is ideaal om dit soort zaken aan de gemeente door te geven.
    Maurice

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Erwin, de RIS aanvallen verdwijnen vanzelf. Je kan nl, op rechte stukken, elke racefietser aan! Als je wilt tenminste :-). Ze vormen meestal geen uitdaging. Geniet van je fiets!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hé Erwin! Ben wel benieuwd naar jouw route, want op mijn route van Hoofddorp naar Den Haag kom ik dit bruggetje niet tegen. Wilco heeft mijn mailadres wel.

    BeantwoordenVerwijderen