woensdag 24 januari 2018

Een mooie gele kap is niet lelijk!

Toen ik mijn Strada kocht, heb ik er meteen een Sinnerkap bij gekocht, nog niet wetende dat er ook deelbare kappen bestaan. Ook handig natuurlijk, want soms regent het maar een deel van de dag.
Ik kon het, qua financiën, echter niet maken om óók nog zo'n kap aan te schaffen.

Toen ik echter van onze Nedernoorse velomobielcollega hoorde dat hij zijn Strada ging verkopen vroeg ik hem of hij dat mét of zonder deelbare kap ging doen, en gelukkig voor mij kon ik zijn kap wel overnemen. Toen Adri zijn QV kwam ophalen ben ik naar Velomobiel.nl gegaan om de kap in ontvangst te nemen en Adri en Ina weer eens te begroeten.

De kap was door Adri in Mooi Rood geschilderd, en had inmiddels een vizier dat er uit zag alsof het al heel wat had doorstaan.

Eigenlijk was ik al meteen van plan het vizier te vervangen en de kap in de kleur van Tante te schilderen, maar het duurde uiteindelijk ruim een half jaar voor ik er aan toe kwam. Maar het resultaat mag er zijn vind ik.
Ziet er strak uit, toch?
Het vizier heb ik zelf met de decoupeerzaag uit een stuk Lexan gezaagd. Ik had niet van  die mooie carbon staafjes om de zijkant van het vizier de juiste stijfheid te geven, maar in plaats daarvan heb ik plastic poster-strip met een rvs-draadeind aan de zijkant van het vizier vastgelijmd.
Met een fijne metaalzaag was dit goed te zagen.
Deze stripjes verstijven de zijkant van het vizier
De kap is met de kwast en de roller geschilderd, maar ziet er desondanks best goed uit. Het zwarte stuk van het deksel was door Adri beplakt met lusjes-klittenband tegen opspattende regen, dus dat heb ik lekker zo gelaten.

Mooi Rood is nog nét te zien.
De verschillen zijn zo goed te zien.
En nu hoop ik natuurlijk dat ik de beide kappen zo min mogelijk nodig heb...

Groet

Erwin en Tante Lies

3 opmerkingen:

  1. Heel fraai inderdaad :-))

    En Tante Lies is uiterlijk allang geen generieke Strada meer. Ook heel fraai.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi Erwin! Ziet er inderdaad weer als nieuw uit! Veel plezier er nog mee, al wens ik natuurlijk net als jou dat je de kap zo weinig mogelijk nodig zal hebben.........;-))

    Groeten, Adri.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ben benieuwd naar je ervaringen tussen beide kappen.
    de sinner kap vind ik zelf lekker ruime en ik rijd er dan ook bijna de volledige winter mee.

    BeantwoordenVerwijderen