donderdag 11 juni 2015

Eén jaar Onderweg met Tante Lies

Precies een jaar geleden, op 11 juni 2014, mocht ik Tante Lies ophalen in Dronten.

Wat heeft een jaar Tante Lies allemaal opgeleverd:

- een snee in mijn  neus (van het vizier) bij het de allereerste keer instappen. Daarna nooit meer gehad!
- twee voorgoed weggewaaide petjes. Hop, zo de sloot in bij 40 km/h, dus die vind je nooit terug.
- een dakdrager die ik nog niet nodig heb gehad.
- dit blog.
Iemand zin in een kopje Droste chocolademelk?

- twee gebroken spaken, na 8300 km.

Eén van de twee, kromgebogen om hem er uit te krijgen

- één lekke band, na 9728 km.
- twee keer staande gehouden door de Politie, omdat ik tussen de auto's reed.
Maar die kon ik even laten zien

- nul gebroken trapasbeugeltjes.
Toch maar zelf een paar reservebeugeltjes gemaakt. Van staal.

- één ster, op 4 juni.
Niet op de smurfenmuts dus. En ruimte voor nog véél meer.
 - één -certificaat aan mij verstrekt namens de Founder and President
 - 100 km woon-werkverkeer met de trein in één jaar, i.p.v. 200 km per week.
Bijna niet meer gebruikt, abonnement opgezegd...

- een maatje dikkere kuiten- de broekriem een gaatje strakker
Hele Oude Riem van een Hele Oude Man.

- een beetje minder spek op de wangen
- nog maar 265 km op de Brompton, en 553 op de Grasshopper in dat ene jaar.

- uren knutselvreugd; ik ben altijd bezig de Strada nog handiger/stiller/sneller te krijgen.
- vele zwarte handen, telkens met moeite en handreiniger van de Action weer schoongeschrobt.
- tientallen meters achteruit ge-Flintstoned. Denk ik.
Het eerste prototype van de twee-wiel-VM, mét Versatile-dakje
- 35494 keer een andere versnelling gekozen. 
- 11206 kilometer gereden, bijna 31 km/dag gemiddeld.
- heel veel plezier!

Groet,

Erwin en Tante Lies

5 opmerkingen:

  1. Nog vele veilige kilometers gewenst! Zaterdag komen daar weer 300 bij!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat truuk met die trein en die broekriem die ken ik ;-). En een paar van die andere punten komen me ook al bekend voor.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tjongejongejonge, ik zou het ding maar verkopen als ik jou was. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoeveel stof ligt er nu op je Grasshopper ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooie ster! Rijdt hem met gepaste trots!

    BeantwoordenVerwijderen