vrijdag 5 september 2014

Navigare necesse est

Omdat mijn Carbon Strada erg goed is in het tegenhouden van GPS-signalen heb ik een houder gemaakt die mijn smartphone voor mijn neus aan de instaprand bevestigt. Omdat het een probeersel betreft mocht het natuurlijk bijna niks kosten. Bij de Action heb ik een telefoonhouder gekocht voor ±3€, en thuis hadden we nog een snoergeleider voor de strijkplank met een stevige klem. De metalen veer was er zo afgeboord, en met dubbelzijdig tape heb ik de "knijper" en de telefoonhouder aan elkaar vastgemaakt:
Het geheel klem ik vast op de voorkant van de instaprand:

Nadeel is natuurlijk dat ik dit niet samen met het schuimdeksel kan gebruiken. De houder plus telefoon vind ik echter te groot om op mijn stuur te zetten.

Tussen de knijper zit nu nog een stuk binnenband geplakt om de instaprand te beschermen, maar dit rubber is iets te glad; af en toe moet ik, als ik over een erg slecht stuk weg ga, de klem weer iets naar boven schuiven. Ik denk dat ik de binnenband nog ga vervangen door een stuk antislipmat.

Met de telefoon op deze plek werkt de navigatie prima.

Groeten van

Erwin en Tante Lies





2 opmerkingen:

  1. Mijn fietscomputertje zit er net naast met een stukje klittenband.

    Binnenin de XS heeft het computertje echt een hele beroerde ontvangst. Het is een draadloze versie en die wordt om bovenstaande reden ook niet meer gemonteerd door vm.nl.

    BeantwoordenVerwijderen