Als je achteras niet zo makkelijk loskomt moet je best veel kracht zetten om het stuk aluminium buis vast te houden terwijl je de moer aan het uiteinde ronddraait om de as er uit te trekken. Dat stuk buis kun je dan met de hand vasthouden, maar vooral met een beetje vette jatten lukt dat maar matig. En een grote waterpomptang mee in de vm-tas, dat vind ik weer een beetje zwaar.
Daarom heeft Tante Lies' Astrekker De Luxe een draaibare handgreep, uit te klappen voor gebruik. Een aluminium strip, vastgezet met twee boutjes vormt de greep. De astrekker wordt er nauwelijks groter of zwaarder door.
Met uitgeklapt handvat |
Het origineel |
Met ingeklapt handvat is hij niet veel groter dan het origineel |
In gebruik. |
Deze aanpassing aan de astrekker is vrij simpel te doen.
Groet
Erwin en Tante Lies
Heb je wel patent aangevraagd voor je dit wereldkundig maakte? Lijkt me een nuttige verbetering van dit stuk gereedschap.
BeantwoordenVerwijderenNee. Ieder die er zin in heeft kan dit zo nadoen. Als ze bij elk gebruik maar een klein bedankje zeggen aan Tante Lies.
BeantwoordenVerwijderenBedankt alvast Erwin, inderdaad een zeer nuttige verbetering van een onmisbaar stuk velomobiel gereedschap!
BeantwoordenVerwijderenOh nee, dat hoef ik niet meer na te maken, bij de QV werkt dat niet zo.......
Dat had ik ook al bedacht Adri. Maar de eerste heeft zich al gemeld die zijn astrekker aan het aanpassen is.
VerwijderenHoi Erwin,
BeantwoordenVerwijderenJe laat mij elke keer weer versteld staan, wat gaat er toch elke keer weer in jouw hoofd rond? Een asstrekker de luxe, misschien in licentie leveren aan velomobielonderdelen.nl?
Groeten, Wilco
Die vandaag 12 kilometer door glooiend Belgisch landschap gefietst heeft op een vooroorlogse vouwfiets.
Echt luxe zou een electrische astrekker met ingebouwde handenwarmer zijn...
VerwijderenDoe je een beetje voorzichtig als je de astrekker achter in tante Lies .....
BeantwoordenVerwijderenAltijd!
Verwijderen