Daarna in de parkeergarage toch maar even het linkervoorwiel van zijn wieldoekje ontdaan en alles gecontroleerd. Een van de spaken was gebroken bij de nippel. Met een beetje wroeten kon ik de spaak uit de naaf krijgen, maar daarvoor moest ik 'm wel krom buigen.
tik-tik-tik wat ben ik: een gebroken spaak |
Spaak 2. Mijn fietsbril kijkt toe. |
Het zal wel even frommelen worden om de nieuwe spaken op hun plek te krijgen, want er zitten heel wat andere spaken in de weg.
Groeten van
Erwin en Tante Lies
Naschrift: bij het naar huis rijden liepen beide voorwielen aan tegen de wielophanging, vooral in de bochten. Bij een bocht naar links loopt het rechterwiel aan, en bij een bocht naar rechts het linker.
De gebroken spaken zaten aan de remtrommelkant van het wiel, met de spaakkop aan de buitenzijde van het wiel (richting de voorwielpoot). Ik denk dat de naastliggende spaak, die door de gebroken spaak iets naar binnen werd gedrukt, nu net de wielophanging raakt. Maar zeker weten doe ik het niet. Heeft een van jullie hier ervaring mee?
Naschrift 2: de volgende middag lagen de spaken al in de bus. Prima service! Ik heb ze meteen gemonteerd en een proefrit gemaakt. Tante Lies rijdt weer als een zonnetje.
En in mijn velomobieltas wonen nu ook een paar reservespaken en een nippelspanner.